14/11/20232 Minutes

Onder het mom van ‘vertel me wat je eet en ik vertel je wie je bent’ beantwoorden creatieven enkele prangende vragen. – Vragen door Marianne Clason

Is er een moment dat je wist: dit wil ik als mijn beroep uitoefenen? En zo ja, wanneer was dat?
Eigenlijk niet, ik ben erin gerold en bleek talent te hebben.

Wie is jouw doelgroep of jouw publiek?
Alles en iedereen; er is altijd een idee, mogelijkheid om de betreffende doelgroep/publiek te bereiken, enthousiasmeren en te raken.

Hoe ziet jouw creatieve proces eruit?
Heel veel willen weten, lezen en vragen. Vervolgens met die input de kern van de vraag bepalen en daar een strategisch plan voor bedenken.

Bij welke opdracht gaat jouw hart sneller kloppen?
Wanneer de vraag gaat over het positief motiveren en enthousiasmeren van een grote groep mensen.

Wanneer ben je tevreden?
Wanneer dat, het positief motiveren en enthousiasmeren van een grote groep mensen, gelukt is.

Samen iets creëren of liever alleen?
Samen.

Als iemand volledig overrompeld wordt door de schoonheid van kunst en zelfs bijna flauwvalt of enorm in verwarring is, noemen we dat het Stendhalsyndroom. Bij welk kunstwerk of uiting zou jou dat kunnen overkomen?
Dat zit vooral in het samenkomen van verschillende factoren. Bijvoorbeeld Strijp S in Eindhoven, waar art, oud, nieuw en sociale cohesie bij elkaar komen.

Hoe ziet een ideale werkdag er voor jou uit?
Go in the flow, samen brainstormen, taken verdelen en uitwerken.

Als alles mogelijk is, met wie zou jij dan eens willen praten over je vak?
Carl Gustav Jung.

Hoe ziet jouw werkplek eruit? 
Werken op verschillende plekken, het liefst ergens waar veel licht en ruimte naar buiten is.

Waar ben je het meest trots op wat je hebt gemaakt of bereikt?
Het binnenstedelijke vernieuwingsproject in Amersfoort ‘Amersfoort vernieuwt’.

Is creatief zijn te leren? En kun je je antwoord toelichten?
Ja en nee. Zoals met alles helpt het wel wanneer je talent hebt.

Wat doe jij over tien jaar?
Rondreizen in een camperbusje.